של מי הראיון הזה? בעל עסק כך תגייס את העובד שמתאים לך / רוית בלישטיין

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
צייצו בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בקהילה העסקית שלכם

ראיון עבודה הוא כלי לגיוס עובדים מתאימים לארגון, לעסק, לצוות שלך.

בגלל שכל אחד יכול ויודע לשאול שאלות, וממילא כולם שואלים את אותן השאלות, התחושה הכללית של רוב המנהלים ובעלי העסק שאני פוגשת היא שהם יודעים לעשות את זה, שראיונות העבודה שהם עושים הם טובים ומוצלחים.

כשאני שואלת אותם מה מנחה אותם בראיון, איך הם מנהלים אותו- התשובה שאני מקבלת פעמים רבות היא- אינטואיציה- "אני כבר יודע/ת, מרגיש/ה אם האדם מתאים לי ולארגון".

אבל כשאנחנו מדברים על מידת ההתאמה בין האנשים שהם מקבלים לארגון לבין ההצלחה שלהם בביצוע העבודה הלכה למעשה, השתלבות בצוות וכו- המתאמים הנמוכים מעידים שפעמים רבות יש פער גדול בין תחושת הידע והיכולת לראיין ולגייס את האדם הנכון לתפקיד ולארגון לבין ההתאמה והתפקוד שלהם בפועל.

מנהלים רבים מפספסים את הקשר הישיר בין השניים- על אף שהוא לכאורה מובן מאליו.

גיוס לא מוצלח גורר אחריו הפסדים רבים לעסק/לארגון שלך.

הפסדים מוראליים לעובדים בתוך הארגון, הפסדים כספיים הכרוכים בהעסקת עובד לא מתאים, ירידה באטרקטיביות של הארגון עבור מחפשי עבודה ועוד.

ראיון עבודה הוא כלי ממיין שתפקידו לעזור למגייס לקלוט לארגון את האדם המתאים ביותר לתפקיד. הוא כמובן לא הכלי היחיד.

ישנם כלי מיון נוספים כמו גרפולוגיה, מרכזי הערכה, ראיונות עם מספר מראיינים , ימי הערכה במכוני מיון, מבחנים ממוחשבים ועוד.

לראיון עבודה פתוח המתבסס על השיטה הזורמת והאינטואיטיבית יש ככלל רמות מתאם נמוכות ביותר בניבוי הצלחה של עובד בתפקיד אליו גוייס.

כל כך נמוכות שרק גרפולוגיה מצליחה להיות נמוכה אף יותר.

לעומת זאת כשראיון עבודה מתבסס על שאלות מובנות, והשאלות נבנות מתוך ובהתאמה להגדרת התפקיד – המתאמים הללו עולים משמעותית, זאת אומרת, שכושר הניבוי עולה.

אם כך איך אפשר לנהל ראיון עבודה מוצלח?

  1. כתבו הגדרת תפקיד- כמעסיק התפקיד אליו אתה מגיייס צריך להיות ברור לך. מה התפקיד דורש, אילו יכולות, אילו מיומנויות, מהם ממשקי העבודה בתפקיד וכו.
  2. הגדירו 5 גורמי הצלחה לתפקיד- מה צריך לקרות כדי שעובד יצליח בתפקיד.
  3. על בסיס 5 גורמי ההצלחה ותאור העיסוק- בנו שאלות שדרכן תוכלו ללמוד על היכולות , המיומנויות, הידע והכישרון של העובד ביחס לאותם גורמי הצלחה וביחס להגדרת התפקיד.
  4. בנו ראיון שאותו תעבירו לכל האנשים שאתם מראיינים באותו אופן. מתוך הראיון הזה יכולות לעלות שאלות נוספות, אך הידע המרכזי והמטרה תמשיך להיות ברורה לכם ולהנחות אתכם- כך תוכלו להשוות בצורה עניינית בין מועמדים.

לדוגמא: אם אחד מגורמי ההצלחה בתפקיד הנו היכולת לעבוד בלחץ הראיון יהיה בנוי משאלות כמו :

  • תאר לי סיטואציה/ פרוייקט בו נדרשת למלא כמה משימות בו זמנית, מה היו המשימות,איך נהלת אותן, איך יצרת תעדוף של המשימות, מה עשית כשמשימות התנגשו…

לסיכום, ראיון עבודה הוא כלי פרקטי לא אינטואיטיבי. זה לא אומר שאתם לא צריכים להתייחס לאינטואיציה שלכם, רק לתת לה מקום צנוע ולנסות לבסס את תחושות הבטן שלכם על סימוכין בתוך הראיון.

בהצלחה!

 

 

 

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

Call Now Button
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן