נשים ועסקים

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

43% מהנשים מעוניינות להקים עסק משלהן – מה עוצר אותן?
מסקר שערכה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים עולה שהחששות העיקריים בקרב נשים שרוצות לפתוח עסק הם: חוסר ידע פיננסי, אובדן הכנסה קבועה וחשש מכשלון העסק.

מהנתונים עוד עולה שנשים פחות מעוניינות בהקמת עסק עצמאי מאשר גברים (43% לעומת 54% בקרב הגברים). בפועל, רק 26.5% מכלל העסקים הם בבעלות נשית- מה שמחזק את הטענה שהחששות משפיעים יותר על הנשים לפני פתיחת עסק.

עוד מצביע הסקר על שונות גבוהה בין גברים לנשים בהליך היזמות- משלב הרעיון ועד למימוש: 42% מהנשים חשבו על הקמת עסק, לעומת 51% מהגברים. מתוכן 38% בלבד בדקו את האופצייה, לעומת 53% בקרב הגברים. ומה באשר להקמת העסק בפועל? גם כאן אין הפתעות: 34% מהנשים הגיעו לשלב זה, לעומת 40% מקרב הגברים.

הבדלים לא מבוטלים ניכרו גם באשר לתמריצים העיקריים לפתיחת עסק- בקרב הנשים המניע מס' 1 הוא שעות עבודה גמישות ( 56% לעומת 42% אצל הגברים). באשר ליכולת להרוויח יותר- כאן, באופן מפתיע (או שלא) לא היה הבדל מהותי בין נשים לגברים: פער של אחוז בודד. 43% מהנשים הסבירו את רצונן להקים עסק בשאיפה לפתח כישרון, לעומת 35% בקרב הגברים.

החסמים העיקריים לפתיחת עסק בקרב כלל הנשאלים הם אובדן ההכנסה הקבועה (57%), חשש מכישלון העסק (43%), הפסד ההשקעה (42%) ותחרות קשה (28%). היבט התחרות צוין כחסם בשיעור גבוה יותר בקרב גברים (32%) לעומת נשים (25%).

הסקר מלמד עוד כי הקושי המרכזי של נשים בניהול עסק הוא בשיווק והשגת הלקוחות, כש-63% מהנשים ציינו אותו בפער ניכר משאר הקשיים. גם בקרב גברים אחד הקשיים המרכזיים הוא שיווק, אולם בשיעור נמוך משמעותית לעומת נשים (24%).

נתוני הלמ"ס ל-2015 הראו כי כמחצית מהנשים שבבעלותן עסק עצמאי הן בעלות תואר אקדמי, לעומת 30% בלבד מהגברים בעלי העסקים. 32% מהן עוסקות בתחום השירותים המקצועיים, 17% בתחום המסחר, 16% בשירותים אחרים ואישיים, 7% בתחום הבינוי והנדל"ן, ורק ל-2% עסקים בתחום התעשייה.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר בכנס כי "בשנים האחרונות נשים מובילות בהצלחה רבה, כמנהלות שכירות, ארגונים חשובים ומשמעותיים במשק במגוון תחומים, אבל הרבה פחות נוכחות ביזמות עסקית ובוודאי בפער משמעותי מחלקן באוכלוסייה. צמצום פערים בשיעור השתתפותן של נשים ביזמות הנו הכרחי לצמיחת המשק. לחסמים המדירים נשים מהמרחב העסקי חייבים להיות פתרונות, ואנו נוביל את הדיון בסוגיה זו במסגרת ועדת 'נטו עסקים'".

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן